Hanny Mollen, secretaresse bij AMB!

Interview Hanny


Hanny Mollen werkt al een aantal jaren bij Akoestiek Montage Brabant. Hanny is getrouwd met Eric en heeft drie kinderen: twee zoons en een dochter. In haar vrije tijd is Hanny druk bezig met het verenigingsleven, ze is namelijk lid van het bestuur van o.a. de KBO, een zanggroep en stichting Kerststal. Daarnaast houdt ze enorm van wandelen en doet dat ook dagelijks: 10.000 stappen per dag is voor haar dagelijkse kost.

Wat doe je in je vrije tijd?
‘In mijn vrije tijd ben ik druk bezig met het verenigingsleven. Ik ben heel lang voorzitter geweest van Jong Nederland en de Jeugdvakantieweek in Hapert. Inmiddels behoor ik alweer 10 jaar tot de kookstaf van Jong Nederland. Bovendien kook ik op carnavalszondag voor de carnavalsgroep “ge wit mèr nooit” en maak ik samen met anderen de pakken voor deze groep. Daarnaast zit ik in het bestuur van de KBO in Hapert, zanggroep Medium en ben ik voorzitter van de Stichting Kerststal in Hapert. Verder wandel ik elke dag en probeer ik mijn doel van 10.000 stappen te bereiken. Ook zwem ik twee keer per week, maar vanwege corona ligt dat helaas al een tijdje stil.’

Hoe ben je bij AMB terechtgekomen?
‘Voordat ik bij AMB terecht kwam, heb ik een hele carrière opgebouwd bij verschillende bedrijven. Ik heb 35 jaar gewerkt als directiesecretaresse bij respectievelijk Rabobank, Interpolis en Achmea. De eerste jaren was dit in Eindhoven, maar later is mijn werk verplaatst naar Tilburg en nog later naar Apeldoorn. Ik heb daar gewerkt voor meerdere directeuren en ik heb het daar altijd heel erg naar mijn zin gehad. Echter, de laatste jaren volgde de ene reorganisatie op de andere en uiteindelijk zou mijn definitieve standplaats Apeldoorn worden. Ik heb toen zelf besloten om te stoppen en op zoek te gaan naar een andere baan. Op dat moment kwam mijn collega Hellen op mijn pad en vroeg me of ik interesse had om haar te assisteren bij AMB, omdat daar de werkzaamheden aanzienlijk toenamen. Ik heb vervolgens gesolliciteerd bij AMB en in augustus 2017 ben ik hier gestart.

Wat doe je zowel bij AMB?
‘Mijn taken bij AMB zijn heel divers. Ik verzorg onder andere wekelijks de manurenregistratie en garantieverklaringen, stel contracten op, verzorg correspondentie en houd ik personeelsdossiers en WKA-gegevens up-to-date.  Daarnaast beheer ik de mail van Martijn zodat hij wat meer tijd krijgt voor andere zaken. Ook ondersteun ik Martijn en collega’s op het gebied van HR en overige administratieve taken. Dat kan echt van alles zijn.’

Wat maakt werken bij AMB zo leuk?
‘Ik vind het werken bij AMB zo leuk omdat ik mag werken met leuke collega’s waarmee ik korte lijntjes heb. Wanneer ik wat van ze nodig heb, kan ik ze makkelijk aanspreken. Zoals ik al vertelde over mijn hobby’s, houd ik ervan om dingen te regelen en dat komt hier goed van pas.

Heb je nog ambities binnen AMB?
‘Ik vind het werk wat ik doe echt heel leuk en ik wil dit voorlopig nog een lange tijd blijven doen. Mocht ik hiervoor nog bijscholing nodig hebben dan sta ik daar altijd voor open. Je bent namelijk nooit te oud om te leren!’